Julmarknad!

I lördags kom Josse till vår.. hrm ...enkla lägenhet. Och livade upp stämmningen, måste och tilläga att Jonas också var här i ca 10 min :D kort men givande besök.

Vi andra söp oss lite snea och begav oss ner på stan.
Och efter en kväll på Saluhallen, ett gäng ny intryck och en kebab som fyllde magen så begav vi oss hem.

Dagen efter gick vi upp tidigt, var faktiskt uppe redan 0930! :O  och gjorde oss i ordning för att dra på julmarknad! :)
Slitna och aningen bakis jobbade vi oss ändå in i matchen och satt på tåget som avgick från Uppsala c kl 1109 :)

Träffade Jonas enligt beräknat i Stockholm och sen struttade vi runt ett bra tag tills vi fick gå och möta upp nästa man på "knark Mcdonalds!" ;) Tommy, anslöt sig därefter också till vår lilla grupp!
Vi gick å gick å gick, fikade, kollade på grejer. Jonas var den som var duktigast på att hitta presenter, hitta några stycken, medans vi andra var lite sämre och inte hittade nån :P
      Josse å Jonas på Julmarknad =)
Vi sa hej då till Josse å Tommy och gick runt på stan en stund, var in å luktade på masa teer i en te-butik, de var kul :D
men vi tog 5 pendeln till Jonas Mormor och Morfar som bjöd på Sjömansbiff och glass med hallon till efterätt och satte och sedan ner i soffan och prov smakade lite olika glögger! Skit mysigt =)
hehe och enligt Bertil(Morfar) så var en av glöggarna för blaskig så vi var tvungen att spätsa lite. hehe helt klart kul =)

var sedan hemma i min lägenhet vid 23 tiden.

har inte hänt så mycke mer, förutom att jag nu har lagat till mIn Rödvinsmarinerade fläskfile med potatissallad och Pepparsås som jag hade tänkte bjuda syrran på, men hon kom för sent på kvällen! aja nu ska jag tillbaka till min måltid!

Tuff tuff

Kommentarer
Postat av: jossee

tänk att man inte kan komma i tid till en sådan middag ;) nästa gång kommer jag tidigare....:D

2008-12-11 @ 09:32:25
URL: http://jossee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0