Vinnare av värmecupen 2008!

Just nu: Jag känner mig trött, sliten, hungrig, mår illa, kallsvettas, kramp i vader, ont i magen och har definitivt inte tillräckligt med vätska i kroppen... men de känns så jävla underbart!!!!! :D

Igår(15e mars) efter förlusten mot Alnö, så bestämde jag och Sjölén för att vi ska ladda riktigt denna gång!
Vi åkte först ner och kollade på Stödes damlag tillsammans med Johan bergman som också var där, men tyvärr förlorade dom och åkte ur Värmecupen =/
Därefter åkte vi vidare till Ica för att inköpa ett sexpak 2,8or och en chips påse! Och drog hem å kollade på Melodifestivalen, ingen av oss var nöjda med resultatet ur den komedin... Vi såg även Timrå pissa på Modo och tog sin tredje raka seger, bara en till nu! sen vart de massa koll på Björn gustavsson via youtube :P och lite fotboll! Kom i säng runt 1 tiden! kanske inte vart så bra laddning iaf ! :P

Idag(16e mars) har varit en sjuuukt jobbig dag! idag var vi tvungna att kliva upp tidigt för att möta Kuben(ett lag som precis åkt ur div 2) efter en jämn match så slutar den oavgjort och Uffe sätter våran första straff klockrent! (som vanligt) medans en av deras ex-proffs spelare sjkuter rakt på våran målvat som lätt räddar bollen! och vi var vidare till semifinal! :D
Där väntade Sund(ett div 4 lag som vi kommer möta i serien), som inte alls var särskilt pigga, där slutade matchen 2-0 till oss där jag stod för båda målen ;D

FINAL mot Lucksta(ännu ett div 4 lag) som var otroligt taggade! Matchen började att vara jämn och efter att jag gjort ett dröm mål, svårt att beskriva.. Men jag sprang på en nickskarv från Ted, när jag skulle får med mig bollen i full fart, med 3 lucksta spelare i haserna, så hamnade bollen så högt upp att jag var tvungen att nicka med mig den 2 ggr och fick sedan ner den på marken! och ryckte sen ifrån dom nån decimeter och kunde klappa till bollen med vänster foten på nån slags halv volly in i de högra krysset! jag säger bara Once in a life time :D

Vi hade även 3 spelare ur laget med i Cupens dreamteam! Dom 3 spelarna var jag själv(forward), Johan Sjölén(mittfältare) och Johan Bergman(back)


Jag måste även skryta med att jag vart Cupens skyttevinnare! :)

klart slut, mål sprut!
image63

Citat ur Lokalfotbollen.
I kvartsfinalen lyckades Stöde göra om sin bedrift från DM och slå ut div. III-laget Kuben. Dock först efter straffläggning denna gång. Mållöst vid full tid betydde att straffar fick avgöra. Ulf Strömberg satte sin straff medan Kalle Ståhl fick se sig besegrad av Stödes eminente keeper Joakim Strömblad.
I semifinalen mot Sund var Christian Mattsson den store hjälten tack vare sina två mål.
Finalen mot Lucksta blev en thriller. Mattsson gjorde 1-0 och det höll ända till det bara återstod en halv minut. Då kvitterade Lucksta och finalen skulle avgöras på straffar. Historien från kvartsfinalen upprepade sig. Strömberg satte sin första straff - och Jocke i målet räddade. Därefter följde rena "TV-puckhögen" med en lycklig målvakt underst i högen.

Måste bara få med de där :D


Kommentarer
Postat av: jossee

Nu när man tänker efter så var det en bra finalmatch! Men när man stog där å tittade var man såå nervig!! :D Lyckligt slut!!

2008-03-16 @ 21:34:06
URL: http://jossee.blogg.se
Postat av: Anonym

Fy fan vad vi é bra!!

2008-03-16 @ 21:47:28
URL: http://www.johansjolen.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0