Sthlms helg! :)

Maja har fyllde 20 förra veckan, så denna helgen åkte vi(jag, lina , filippa) ner, upp och korssade landet för att ta oss till sthlm =)

I mitt fall såg helgen ut följande:
Klev upp tidigt och satt på tåget kl 0725 fredag morgon. Var nere i sthlm C ca 12. Träffade Lina och Freja där vid typ 1 tiden, och åkte sedan ut till Märsta. Och träffade Maja och Filippa, även Liselle var där =)

När alla var samlade så åkte vi runt och kollade vart LIna och Maja ska flytta till för ställe den 1 oktober. De verkar vara ett mysigt ställe, kommer inte riktigt ihåg vad stället heter :P typ Sigtuna eller nåt. Verkade schysst iaf!

På kvällen åkte jag ensam in till stan för att träffa Miguel, en portugis från Schweiz tiden =)
Vi hamnade på en massa krogar runt slussen området och skulle även försöka oss in på en båt som hete Patricia...vi var enligt vakten för fulla :S....kanske tur att vi inte kom in där iaf, eftersom de tydligen var en gay klubb :P hehe.
Och då runt fyra tiden drog vi hem dit han skulle sova, vilket var vid Liljeholmen, typ.. Men eftersom vi hade fått fel adress hem till hans kompis vi skulle sova hos så var de intr så lätt!! men vi lyckades hitta tillslut iaf! de var lite spännande där ett tag..."två turister vilsna i sthlm" :S de är "lite" lättare med sundsvall på de viset för de är mer eller mindre omöjligt att inte lära sig staden på 1 dag.

dagen därpå,dvs lördag, åkte jag hem till Maja igen =) och var där runt 3 tiden tror jag. käkade 1 och en ½ Voffla. Med en skit god sylt som Åke(majas pappa) hade gjort själv! Smaskens!! :D
Därefter gjorde vi oss i ordning till party kläder osv. Maja hade gjort grillspätt, med en massa grönsaker och 2 olika sorters bål! Jäkligt gott alltihop!!
Sedan så gled man ut i vardagsrummet och såg lite på Sverige-Danmark, som tyvärr slutade 0-0.
I brist på kortlek, så spelade vi ett öl spel som dom kallade för "bilen". Jag kommer ihåg hur man gör och att jag inte var alltför road över detta spel :P De roligaste var nog att Maja var skit dålig och fick dricka så fort de var hennes tur :D haha :D
Sedan när vi hade fått ut de mesta blodet ur våra sprit system, så drog vi in till stan. Vi var tvungna att vara där innan 23.30. :O Och precis när vi ska av pendeltåget som vi åkt med dyker Patrik(pappas nya flickväns barns kompis, hehe) upp och vi vart ju tvugna att snacka fort (tydligen hade vi olika uppfattningar om vad vi pratade om, men de är nog inte aktuellt att skriva de här iaf :Phaha), tillslut fick jag iaf springa av tåget för att hinna ut ...och då var dom andra givetvis borta. Så jag och en till hamnade efter och eftersom hon hade bättre koll på sthlm så fick hon leda vägen, men vi hamnade ändå först fel, och började känna pressen att komma fram till korgen! i tid!

Tova och Maja, på Kitten klubb.
Men efter ett snabbt telefon samtal så kom vi på rätt spår och kom dit exakt 23.33. Sedan vart de avlämning av jacka och beställning av helrör. Sen vart de mest dansande och hånglande för min del.
Sedan vart de en burgare på Donken och nattbusssen ut till Märsta. Vi somnade väl runt halv 6 tiden..typ.

På söndagen sa jag å Maja hej då till Lina, och Hej till min lumpar kompis Erik. de vart en guidad rundtur i sthlms innerstad =) Efter stadsvandringen så sa vi hej då till Erik, och åkte hem till Maja och köpte chips och såg på filmen cars.
Sedan vart de *snark snark*
Måndag, först väckt av Åke när han skulle gå, men jag somnade om, sedan kom Maja och snackade en stund tills hon vart tvungen att dra till jobbet. Och då kunde inte jag somna om, utan slog igång "Oceans 12" och glode på den =) sedan åt jag lite frukost som bestod av sallad och tårta! :D efter frukosten så vart de en ny film "The Incredibles". Sen så kände jag att jag vart tvungen att dra, så jag drog. Och när jag låser ytterdörren, så hör jag en röst bakom mig.
-HAllå.
Jag vänder mig snabbt om och får syn på en gubbe som står där.
-Tjena.
-De är inte ofta ni har fest här, men när ni har de så går de verkligen vilt till!
-Jao, jag ber om ursäkt om vi störde.
-Nejförfan, de är lugnt! -Ska du flytta eller? sa han sneglandes på min packning.
-Nja, jag bor inte här direkt, Maja har tagit hand om lite saker åt mig, som jag ska ta med hem.
-Okey. hej då!
-Hej då!
hehehe. Kul granne de där.
JAg åkte iaf in till centralstation och hängde där bra länge. tills mitt tåg tog mig hem.

Kommentarer
Postat av: majsan!

haha, pappa säger att det var lugnt iaf!
kan du se bilden? någon, gissa vem tycker det är jobbigt att hitta en sån på internet pga olika orsaker :P
http://www.mykk.se/images/galleries/10/231.jpg
hoppsa det gick bra hem!!
<3

2007-09-11 @ 19:42:11
Postat av: maja igen!

ähh det gick inte att klicka upp!
men gå in på
www.mykk.se och bilderna från den 8:e! du är med!

2007-09-11 @ 19:43:10
Postat av: jossee

haha ja de va en rolig granne, och en rolig berättelse =)

2007-09-12 @ 11:39:11
URL: http://jossee.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0