Fotboll

För er som inte vet så har jag bytt fotbollslag nu, har börjat lira för IFK uppsala! ett as skönt gäng med många roliga individer.

vi lirade också en liten cup som heter  AUF cup om jag inte minns fel. gick iaf hyffsat för oss. 1x15 min matcher i gruppspelen och 1x25 i kvart, semi och final. Fossball reglar i övrigt. 5 utespelare och målvat =6 spelare totalt i vardera lag på planen.

på onsdagen den 26e november så var jag inte spel klar trots, men laget tog sig vidare från den gruppen som kom 4 av 5 lag, men de räkte för avansemang. sedan på fredagen 29nov var de så var de bara 2 lag av 4a som tog sig vidare(fortfarande gruppspel).
men de gick väldigt bra för oss, började knackligt med en 1-1 match där vi ändå hade stort övertag, men lyckas inte sätta dit bollen. Sedan i nästa match hade vi igen total dominans och vann med 3-0 och sedan nästa matche med 2-1.
jag var hyffsat nöjd med min instats 2 mål på 3 1*15 min matcher. och efter som vi vann gruppen med de resultatet så fick vi möta favoriterna GUSK ett lag som precis klivit upp i div 2. Dom var väldigt bra enligt min mening och vi kom inte alls upp i den klass som vi kan, och fick även se oss besegrade med 2-1 efter att dom gjort mål i sista minuten.

Vårat mål gjordes av mig :D där jag enligt min mening, stressade deras högerback ända lägst ner i deras höger hörn och sser att ahn ska lobb passa bollen till sin back kollega och slänger mig för att bryta men styr bollen i stället rakt mot mål, målvakten som försöker fånga bollen når tatchar in bollen i mål =)

jaja, nu blire jobb! hare gött hej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0