Snö? Ja...!

Ja, nu har snön kommit till Uppsala iaf. Och med detta inebär ju vissa problem. Bilar, bussar får problem att ta sig fram på nyheterna här nere så rekommenderar man att inte ta bilen till jobbet, "utan åk kommunalt"! Visst de är ju smart kan man ju tycka, men när dom ställer in busarna på morgonen och taxi bilarna inte kan ta sig fram och tågen är typ 5-30 min sena är de inte lätt att komma till jobbet. och inte på tal om jobbet är i panik när man jobbar på arlanda :P

Men nog har man ju saknat snön, jag trodde faktiskt jag skulle bli snö lös i år, men nu sitter jag här och hoppas på att dom hinner ploga undan snön innan jag ska till jobbet imorrn!

I morse var jag lagom glad när jag först märkte att jag måste plumsa igenom 1dm snö tills jag kommer till gångvägen och sedan går i andras fotspår, och sedan komma fram till tågstationen bara för att upptäcka att mitt tåg är 20 min sent.
Och ännu roligare när man kommer fram till jobbet precis i tid och allt är mer kaos än reda.

har iaf tagir några härliga bilder från min promenad hem från tåget.
                  
jag i snön!                       vid 4 tiden                                  imorse

                 


Kommentarer
Postat av: Johan Sjölén

Haha, ni har ju mycket snö ni juh :) bra mycket mer än här :P.. Allt bra med dig förresten? på väg "hem" över ngt snart?

2008-11-25 @ 18:48:32
URL: http://www.johansjolen.blogspot.com/
Postat av: jossee

haha där är den där bilden där jag trodde att du var utklädd till kanin :D jag har också saknat snön! vill bara ha mer mer mer!

2008-11-25 @ 21:00:03
URL: http://jossee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0