Valet i USA

Jag vet, jag vet, de var ett tag sedan jag skrev nu, men hur kan man undgå ett sånt här tillfälle när nåt så OTROLIGT roligt och spännande händer där borta i de fantastiska landet USA, dom är så coola så jag har tagit mig i akt att spana in deras allra bästa val kommentarer ;)

när tex Palin ska förklara hennes arbete som guvernör i Alaska vad som gör henne utrikespolitiskt kvalificerad:
- De är våra nära grannar och man kan faktiskt se Ryssland från land här i Alaska, från en ö i Alaska.
Hmm....ja nu ska jag nog rösta på er...... eller när hon babblar vidare :

- Det är väldigt viktigt när man överväger nationella säkerhetsfrågor med ryssarna att när Putin höjer huvudet och de kommer in i USA:s luftrum. Vart, vart kommer de? Jo, Alaska.


och här är nog anledningen till att John Maccain förlorade...
- Jag tror att ni har märkt att senator Obamas anhängare har sagt en del rätt fula saker om västra Pennsylvania på sistone (publiken buar). Och jag kunde inte vara mer enig med dem. . . Jag kunde inte vara mer oenig med er. . .

Kalla mig obildad men jag läste för några timmar sen om USA faksitks sitter inne på en större statsskuld än sverige.
alla vet ju att sverige sitter på en statsskuld med ca 100,000 kr/invånare, men de roliga med USA är dom som är så fantastiska... har en statsskuld på ca 1,600,000 kr/invånare...hmmmm!...Och nu vill ja se på när Obama ska fixa detta samtidigt som allt annat dravel han har lovat.

Tack för ni har läst detta och jag skulle vilja tacka Palin och Maccain för några lysande invändnignar, önska Obama lycka till med sitt nya liv! Länge leve USA!


Kommentarer
Postat av: Anonym

haha herregud! Nu fick jag en chock!!! du har uppdaterat :D höhö

2008-11-19 @ 21:49:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0