Borås, släkt och tipsslinga


De hela började på onsdagen, den 22april, där jag under dagen tog imot ett samtal från Pelle, och vips så skulle jag assistera honom och Robbin att köra  ner en bil ner till Värnamo och sedan ta tåg vidare till Borås.
De hela passade ganska bra eftersom jag skulle till Borås dagen efter, dom skulle egentligen ännu längre söderut men de räkte att jag körde dit.

I vilket fall så tänker jag att nu är resan klar inför imorn...."lalala....allt är frid å fröjd". Tills Pelle ringer igen senare på kvällen och säger att de inte blir nåt av. För nån idiot i skåne hade ångrat sig angående nån bil affär.
iaf så sätter jag mig sent på onsdags kvällen/tidig torsdags morgon och kollar på biljetter, hittar som tur var några som går 0709 från uppsala! "hua".

Jag tar iaf den biljetten, och kliver upp trött som fan, sätter mig på tåget till sthlm för att sen byta till tåget mot Alingsås(därifrån fick jag åka buss till Borås). Jag som sovit hela 4h på natten var ganska trött. Somnar iaf gott på tåget till sthlm. Men när jag väl kommit på tåget mot Alingsås så hamnar jag på en ytter plats med en Snubbe som springer upp och ner ca 100ggr och avbryter min skönhetssömn, men tillslut så erbjuder han mig tack å lov att sitta innerst, jag somnar direkt!
För att sedan väckas av biljett kontrollanten..somnar om, och väcks av en tant som står och petar på mig med ett finger och säger att jag sitter på hennes plats. Förstår då att snubben jag bytt plats med har givetvis klivit av och nu ska hon sitta där, förstås! Jag flyttar mig igen och hon börjar böka runt, upp med en lapptop, leta ström kabel och strömuttag!
Resan tar till sitt slut, och vi kläms in i en trång buss.

Kommer iaf fram till Borås buss central, ringer mormor, som givetvis tror jag kommer in med tåget, så hon får åka å leta mig vid buss centralen istället, men de gick bra :) kl var 12 när jag kom fram.
Vi åkte hem till hennes lägenhet, solade fikade träffade Rosis som precis klarat Taxi korts teorin! grattis! :)
Sen satt vi mest å solade å fikade mera till kl vart 6 då resten av familjen skulle anlända till Borås, Roger hämtade dom och jag å mormor som då lessnat på att sola (istället hade dragit oss tillbaka med hennes super goda hemgjorda saft!!) satt och lirat Yatzy, de vart 1-1 i matcher :)
Åkte därefter till Dalsjöfors.

Träffade Mamma, Ante, Nicke å Grannas, Therese, Ingalill och Roger. (Och fick reda på att Josse inte kunde komma ner, tråkigt nog=(   )
och efter en liten stund dök även mina kusiner Daniel, Kim och Ronja och Moster Nilla, ochdå fick man veta att världen inte står stilla medans man inte är där nere! fan va stora dom blivit!! :o
Vi åt LAsagne, skrattade å hade riktigt trevligt :) 
Vi "barnen" skulle sova hos Roger i deras palats till hus och drog oss dit vid 9 till kvällen.
Otroligt fint hus! (hoppas  kunna lägga in några bilder senare)
På kvällen presenterades ett nytt spel som heter Settlers, för oss "barn" och vi som växt upp med spel och älskar spel vart de ett beroende som växte fram och de var svårt att gå å lägga sig! 

På fredagen började vi med frukost, och påbörjade ett parti Settlers :)  då mamma ringde och hämtade oss en stund senare för en rundtur i Borås innerstad, och Knalleland (även kallat "Knatteland" :) ) Vi gick inte runt där så länge enligt min mening, men dom flesta vart less, och ville gå hem då vi bara varit på knalleland! Men jag lyckades tvinga med dom in till Borås innerstad. Jag tyckte de var kul å kolla mig runt lite och se hur de ser ut, en stad man har släkt i men inte kommer ihåg, hur bra känns de? :P

Därefter så åkte vi hem till Roger igen. Avslutade vårt Settlers spel, gick sedan å lirade lite Fotboll på en närliggande plan. På sen eftermiddagen drog vi å investerade förnödigheter i form av baguetter och pålägg inför marshen på lördagen!

På kvällen så låg Ante och jag å spånade på massa bra Team namn, jag hade en del bra förslag som "Team C", "Christians gäng" m.m ante hade några mindre bra som "Powerangers" .  Men vi kom till sist på ett namn som vi kom överens om "Äh..vi gå bah!"
På lördagen vart de tidig uppgång, Josse som tillslut hade fått tag på biljetter kom dagen innan kl0030 :P
men absolut i tid :) kul att du kunde komma =)

Våran start tid på marshen var kl1016 och Mammas och deras gäng bestående av Mamma, Roger, Nilla, Rosis, Christoffer(Totte) med Lagnamnet "Snillen spekulerar" startade kl1015, så man kan säga att vi gick tillsammans :)

Vårat lag bestod av Mig, Josse, Ante, Nicke, Grannas, Danne, Rebecka och hennes pojkvän.
Ett starkt gäng, med många (inte alltid dåliga ) egenskaper.

Vi började gå, samtidigt som vi knäckte första bärsen i värmen! Jag, iförd ett vitt linne och shorts, trivdes i solen. ;)
Väl framme vid första hindret, så skulle man räkna ut avståndet till olika djur, där jag måste säga att vi gjorde ett mycke bra reslutat! 53p av 60 möjliga, och vi hade tagit en riv start upp i poäng ligan! 

Andra tävling skulle an gissa ihop 30 kändisar med 30 låter, vi klarade de inte så bra fick 40p av 60 möjliga.

Tredje tävling var att man skulle släppa mynt ner i en 10l plast kanna fylld med vatten, varti de låg en mindre konservburk man skulle träffa och därefter gissa hur mycke vatten de var i en10l färgburk. vi satte 8 av 12mynt , kommer ej ihåg poängen men de var nog bra.

Fjärde tävlingen gick ut på att man skulle stå på en planka och ta sig förbi varandra 6 ggr för att ta max poäng, vi valde ut våra lättaste, därefter nyktraste personer och de var en grymt bra taktik vi klarae 6 runder på under 2 min och kammade hem max poängen smo var 60! :)

Mellan var de massa tips slinge frågor om olika kändisar och lokala(!) frågor, som inte gick helt bra :P
men efter många öl stop i solen, grillade korvar och slukade baguetter så tog vi oss i mål, och trots att vi failade totalt på sista grenen (som var att man skulle med en skottkärra med en planka över och ett litet håll på, skulle balansera en boul kula runt ett hinder å tillbaka så många ggr man kunde på 2 min och 2p minus varje gången man tappade ner bollen på marken, vi klarade 4 varv och tappade bollen ungefär 10 ggr :P ) men vi kom ändå på 49e plats och skrapade ihop hela 303 poäng, måste lyftas fram att de var första gången vi gick och sopadefullständigt mattan med dom "rutinerade" "äldre". :)
därefter åkte vi hem duschade åt skit god grillad mat som Roger hade lyxat fram! drack mer öl.sen var de mer som en vanlig hemma fylla :P förutom de parti schack jag deltog och faktiskt förlorade =( grattis Roger! men jag har fortfarande 2-1  matcher ;)

Upp igen på söndag och ta tåget från borås vid 1202. sen hem, och jobb jobb jobb.

Hoppas kunna lägga in lite bilder senare.


Kommentarer
Postat av: josse

faktiskt måste jag kommentera en sak... om inte ANDRÈ hade stått å hållt i dom där jävla artistnamnen på den tävlingen hade vi klarat 60 p! jahg kunde alla som han höll i men hittade dom inte tack vare det... Undra vilken plats vi hade kommit på då?:O

2009-04-30 @ 13:18:21
URL: http://jossee.blogg.se/
Postat av: nicke

hehe vi skulle ha varit lite mer taktisk på den sista grenen också^^ t.ex att inte låta ANTE o DANNE köra först! där skulle vi ha kunnat tagit in några extra placeringar :) Det var en riktigt härlig dag i vilket fall!:)

2009-04-30 @ 20:36:55
Postat av: Christian

hahaha ni har helt rätt, Ante skulle inte ens fått stå i närheten. Men tycker vi gjorde ett hyffsat jobbi övrigt ;)

2009-05-04 @ 11:04:07
Postat av: Malin

det är med fåååå & lååånga inlägg man får följa dig...nej faktiskt kom nyss på att du hade en blogg som jag trodde var utdöende för seklen sedan!



Men oj! Det fanns lite liv här!:O blev paff kan jag lova! Skriv oftar och kortare så man orkar läsa:P



Hade bra:)

2009-05-14 @ 22:40:58
URL: http://malinsah.blogg.se/
Postat av: Kronprinssesan

Det är med fååå & låånga inlägg man får följa dig..nej faktiskt, kom nyss på att du hade en blogg men var säker på att den var utdöende för seklen sedan! Så paff blev jag då jag såg att det fanns lite liv här:O! Skriv kortare och oftare som man orkar läsa det också;D

2009-05-14 @ 22:44:20
URL: http://malinsah.blogg.se/
Postat av: Kronprinssesan

oj såg att du fick kommentarer från både kronprinsessan & jag! vi har ganska lika åsikt också!:O



för bra för bra

2009-05-14 @ 22:46:28
URL: http://malinsah.blogg.se/
Postat av: Mattsson the Greatest

hörrö! du uppdaterar så jävla ofta så jag hinner inte med att läsa!! :/ lugna dej lite iaf?

2009-06-27 @ 20:42:26
URL: http://jossee.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0